Conducerea

Conducerea

Sa incepem cu ceea ce conducerea nu este … Conducerea nu are nimic de-a face cu vechimea sau cu pozitia in ierarhia unei companii. Prea multe vorbe despre conducerea unei companii, referindu-se la cei mai importanti directori din cadrul organizatiei. Doar asta sunt, directori executivi. Leadershipul nu se intampla automat cand atingeti un anumit grad de salarizare. Speram ca o gasiti acolo, dar nu exista garantii.

Conducerea nu are nimic de-a face cu titlurile.

Similar cu punctul de mai sus, doar pentru ca aveti un titlu de nivel C nu va face automat un „lider”. De cele mai multe ori subliniem faptul ca nu aveti nevoie de un titlu care sa conduca. Puteti fi un lider la locul de munca, la cartier sau la familia dvs., toate fara a avea un titlu.

Leadershipul nu are nimic de-a face cu atributele personale.

Spuneti cuvantul „lider” si majoritatea oamenilor se gandesc la un individ dominator, preluare, carismatica. Oamenii se gandesc adesea la icoane din istorie, cum ar fi generalul Patton sau presedintele Lincoln. Dar conducerea nu este un adjectiv. Nu trebuie sa fim extrovertiti sau carismatici pentru a ne practica conducerea. Iar cei cu carisma nu conduc automat.

Leadershipul nu este management.

Acesta este cel mare. Conducerea si managementul nu sunt sinonime. Aveti 15 persoane in zona downline si in responsabilitatea P & L? Bine pentru tine, sper ca esti un bun manager. Este nevoie de un management bun. Managerii trebuie sa planifice, sa masoare, sa monitorizeze, sa coordoneze, sa rezolve, sa inchirieze, sa traga foc si multe alte lucruri. Managerii isi petrec cea mai mare parte a timpului de gestionare a lucrurilor. Liderii conduc oamenii.