Eliminati atasamentele la trecut si prezent

Eliminati atasamentele la trecut si prezent

Intotdeauna am spus ca este mai usor sa-ti inchipui viitorul decat sa dai drumul trecutului. Atasamentul de trecut – si de prezent – este o adevarata trasatura umana. Dar, pe cat de dificil este, sa dam drumul acestui atasament este necesar pentru a vedea clar situatia actuala.

Pentru a identifica cele mai bune solutii, trebuie sa recunoasteti mai intai presupunerile, normele si mentalitatile trecutului; recunoaste cum te-au servit; si constient si colectiv ii lasa sa plece. Mentinerea acestora in perioade de schimbare constanta incurajeaza vederea tunelului si iti largeste punctele oarbe, ceea ce ar putea insemna consecinte grave pentru afacerea ta.

Stiu ca, pentru mine, trebuie sa trec printr-un proces de recunoastere a modului in care un obicei sau o actiune m-au servit in trecut, dar nu mai este relevant in prezent. Il onorez si il las.

Mai devreme in cariera, de exemplu, am luat o initiativa foarte mare si strategica, iar sfera responsabilitatilor mele s-a quadruplat peste noapte. Mereu m-am mandrit cu faptul ca sunt un manager foarte angajat si practicat, dar acum trebuia sa recunosc ca modul meu de a conduce nu va mai functiona si a trebuit sa-mi reinventez mentalitatea, obiceiurile si actiunile atunci cand vine vorba de conducere. Acest proces nu a fost usor: am incercat multe alternative, am testat si am invatat actiuni noi si am dat drumul la atasamente de care nici macar nu eram constient.

Companiile nu sunt diferite. Desi harta rutiera a companiei dvs. ar fi putut fi valabila ieri, nu exista nicio garantie ca va duce la succes maine. Trebuie sa va asteptati ca circumstantele sa se schimbe si sa va pregatiti voi si echipele dvs. sa reactioneze in consecinta.

Cercetarea ne spune ca liderii care anticipeaza viitorul – chiar si atunci cand acest viitor este incert – se descurca mai bine pe termen lung. Deci, cum te pregatesti tu si echipele tale?

Puteti incepe prin a colabora pe o harta de calatorie a modului in care compania dvs. a ajuns in prezent. Pur si simplu roaga-ti echipa sa priveasca inapoi intr-o perioada de timp stabilita si sa le permita oamenilor sa identifice un punct inalt (realizarea, pivotul sau rezultatul de care sunt personal foarte mandri) si un punct scazut (evenimentul, circumstantele sau rezultatul care le-a invatat cel mai mult ). Spuneti aceste povesti intr-o singura harta de calatorie si identificati ce sa lasati sa plece si ce sa folositi din trecut pentru a merge mai departe in viitor.