Stresul si modalitati de evitare a acestuia - III

Stresul si modalitati de evitare a acestuia – III

9. Prieteniile sunt indicatori puternici ai sanatatii mentale, fizice si spirituale.
Prietenia nu este un lux, dar este esentiala pentru echilibrul dintre viata profesionala si viata personala si sanatatea ta. Studiile arata ca izolarea scade functionarea imunitatii si creste riscul de mortalitate.

10. Faceti exercitii fizice in mod regulat, dormiti si mancati o dieta sanatoasa.
Activitatea fizica joaca un rol cheie in reducerea si prevenirea efectelor stresului. Faceti timp pentru cel putin 30 de minute de exercitii, de trei ori pe saptamana. Exercitiul aerob face minuni pentru eliberarea stresului si tensiunii acumulate. Corpurile bine hranite sunt mai bine pregatite pentru a face fata stresului. Incepeti-va ziua cu micul dejun copios si pastrati-va energia si mintea limpede cu mese echilibrate si hranitoare pe tot parcursul zilei. Reduceti cofeina si zaharul. Dormiti suficient. Un somn adecvat iti alimenteaza mintea, precum si corpul. Simtirea oboselii va va creste stresul, deoarece va poate determina sa ganditi irational.

11. Inaltati-va constientizarea momentului concentrandu-va cu atentie asupra unui obiect.
Observati forma, culoarea, greutatea si simtul unui creion. Sau savurati incet o stafida sau o bucata de ciocolata. Mindfulness duce la relaxare. Realizati ca gestionarea stresului nu este o propunere unica. Toata lumea este diferita si reactioneaza la stres diferit.